200mm reflector – er der stor forskel

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? 200mm reflector – er der stor forskel

• Dette emne har 106 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 11 måneder siden af diego. This post has been viewed 4095 timessartori. This post has been viewed 4095 times
Viser 2 indlæg - 106 til 107 (af 107 i alt)
  • Forfatter

diego.sartori
      • Main Sequence

Tak Anton, er glad for at kunne komme igang.

Var ude her til aften, var lige ophold i skyerne, fik kigget lidt på Venus og Mars inden skyerne trak sammen.

Nu er det bare at vente på månen 🙂

Du havde ret Thomas, det GSO okular du foreslog er guld!

Desværre er det defekt, det er fyldt med små stykker grums/snavs af en art, ses ikke mod en mørk himmel men mod månen er det meget tydeligt.

Sender det tilbage efter Påske og håber at der hurtigt kommer et nyt retur for det vil blive savnet.

Tænker på at bestille disse to samtidig med at jeg sender andet tilbage.

GSO SuperView 15mm – 1.25″ wide angle eyepiece WA 20 – 70° FoV

Explore Scientific 11mm 1.25″ Wide Angle eyepiece – 82° FoV

Er lidt usikker på det 11mm – 82°?

Ser jo fint ud, men ved ikke om jeg kan drage nytte af det, helt sikkert er det dog at det 10mm okular der fulgte med teleskopet er rimeligt ringe sammenlignet med GSO’ en 🙂

@Anton

Hvis vejret holder skal vi vel en tur på stranden 🙂

diego.sartori
        • Main Sequence

Fik et godt langt kig på Saturn, stod flot og skarp og så blev det til en tur på månen 🙂

Prøver at få min hjerne til at forstå hvad er er op og ned samt højre og venstre når jeg ser på et kort over månen og så skal finde det samme sted igennem teleskopet, men det kommer nok med lidt øvelse 🙂

Smider motor på i morgen, nøjes med RA (håber jeg at jeg kan) så jeg har DEC slowmotion kontrol til at navigere lidt med.

Viser 2 indlæg - 106 til 107 (af 107 i alt)
      • Emnet '200mm reflector – er der stor forskel' er lukket for nye svar.