› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › 2. jan. – Chat tråd
- Dette emne har 23 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 638 times
-
ForfatterIndlæg
-
2. januar 2009 kl. 16:59 #6503
k_holstDeltager- Nova
Hej gutter.
Det ser ud til at blive klart i aften og jeg kan sove længe i morgen
-Der må være sket en fejl! Det plejer kun meget sjældent at ske.
Aftnens projekter:Jeg har installeret EQMod, der skal prøves af.Ellers skal der samles fotoner af M1.2. januar 2009 kl. 17:45 #6507
rigoDeltager- Super Nova
OK, nu må vi se om det holder klart. Vi har film aften i aften nogen gutter, men slutter kl 22ca. så skal helt sikker ud hvis det er godt der fra
M1 er i helt vilde med fortiden, er det fordi den kun er at tag på den tid af året2. januar 2009 kl. 17:51 #6508
k_holstDeltager- Nova
M1 står rimeligt godt nu og jeg stødte tilfældigt på den forleden da jeg skulle lave noget guide test. Testbilledet blev rimeligt tilfredsstillende så det vil jeg arbejde videre på.
2. januar 2009 kl. 19:13 #6511
helgeDeltager- Giant
Jeg har også lige sat 11″eren til afkøling udenfor………..det var godt nok nemmere den gang man havde et observatorium….
.
Tager en ren “visuel aften” i aften.MvhHelge2. januar 2009 kl. 19:48 #6514
k_holstDeltager- Nova
EQMod kan jeg godt finde mig i
Efter 3 alignstjerner ramte GoTo indenfor den midterste 1/3 af chippen, så synkroniserede jeg på to stjerne (der automatisk bliver sat ind som alignstjerner), hvorefter GoTo er lige på krydsetNu er jeg ved at optage H-Alpha den næste times tid, så kan den lige få lov at passe sig selv medens jeg får lavet noget mad.2. januar 2009 kl. 22:18 #6520
tommyfDeltager- Neutron star
Smupper også altanen i aften, laver kun 2 star, men det virker også godt nok…
2. januar 2009 kl. 23:34 #6529
rigoDeltager- Super Nova
hey
Så er film aften slut, mennn for pokker det er koldt, har lige været ude at snuse til himmelen, hmmm den er ok, men jeg er træt 🙁 tror lige jeg vil lege en time or so, og håber det bliver klart i morgen igen
3. januar 2009 kl. 01:24 #6538
k_holstDeltager- Nova
I kan lige få et screendump, så de visuelle kan få lov at ryste lidt på hovedet
3. januar 2009 kl. 01:31 #6539
mikkellund- Giant
Her med gjort.
Må sku indrømme at det ikke lokker det mindste, så heller ud med hat og hansker for at få nogle fotoner i øjet.Mikkel
3. januar 2009 kl. 11:01 #6563
rigoDeltager- Super Nova
Hej Kim, dælmen f*ck gode tal i din GM guide, hvad har du af indstillinger til cam ? Og utrolige som punkterne ligger oven i hinanden
3. januar 2009 kl. 11:30 #6567
niveDeltager- Super Nova
Hej Kim
Nice screendump .EQMOD er den ok at bruge ?/Nils Vest3. januar 2009 kl. 12:45 #6578
k_holstDeltager- Nova
@Rigo – Cam: Bin 2*2 + Noicereduction exp. 1 sek. Jeg forsøgte igår, på opfordring fra MS, at gå højere op i exponering, men det blev det dårligere af.
Guidemaster kører faktisk standart opsætning, bortset fra de to flueben du kan se på screen dumpet.@Niels – EQMod virker lige som den skal! Dvs. Dummy (det er mig) kan få det til at køre umiddelbart uden at skulle læse i manualen
Efter installation vælger du EQMod som ASCOM telescope driver. Håndkontrollen sættes på “PC direct”. GoTo køres fra et ASCOM kompatibelt planetarieprogram, jeg bruger Maxim.Det allermest smarte er at hvergang man laver sync på en stjerne, tilføjes stjernen som alignstjerne. Hver gang EQMod kan tegne en trekant mellem alignstjerner kører GoTo super præcist indenfor denne trekant, udenfor trekanten er det bare præcistEQMod kan bruge mere end 1000 alignstjerner i beregningerne.
3. januar 2009 kl. 13:06 #6580
niveDeltager- Super Nova
Tak for svaret , så er der også håb for Morsingboen
/Nils Vest
3. januar 2009 kl. 17:22 #6606
tommyfDeltager- Neutron star
Kan det system mon bruges med 2 star align uden polar aligment, kun sydvendt altan??
Altså det med align stjerner tilførelse
Eqmod driller ind imellem, når jeg bruger slew knapperne, så stopper
den ski ikke igen før end jeg slukker for den eller vælger en GOTO.3. januar 2009 kl. 17:25 #6607
k_holstDeltager- Nova
Hej Tommy.
Ja det kan den.Den har også en funktion der viser dig “hvor dårlig” din polaralign er. Jeg har kigget på den med forstod den ikke ummiddelbart. -
ForfatterIndlæg
- Emnet '2. jan. – Chat tråd' er lukket for nye svar.