2 foto adapter

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? 2 foto adapter

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af landbo. This post has been viewed 262 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

baekmand
    Deltager
      • Planet

Hej alle.

Det er nu endelig lykkes mig at lave astro foto med mit Canon 5d mark 2 dslr gennem okularet.

Meen, da jeg har 2, 2″ okular liggende vil det jo næsten være en skam ikke at bruge dem i stedet for mine 1.25″.

Men når jeg kikker efter en fotoadapter til 2″ okular synes jeg ikke rigtig jeg finder noget.

Kun til 1.25″.

Er der nogen der har et link, eller evt. en brugt de gerne vil sælge.

Hilsen

Svend

landbo
      Deltager
        • Nova

baekmand wrote: Hej alle.

Det er nu endelig lykkes mig at lave astro foto med mit Canon 5d mark 2 dslr gennem okularet.

Meen, da jeg har 2, 2″ okular liggende vil det jo næsten være en skam ikke at bruge dem i stedet for mine 1.25″.

Men når jeg kikker efter en fotoadapter til 2″ okular synes jeg ikke rigtig jeg finder noget.

Kun til 1.25″.

Er der nogen der har et link, eller evt. en brugt de gerne vil sælge.

Hilsen

Svend

Tillykke med sejren.

Nej, har heller aldrig set en sådanne slige indretning til et 2″ okular.

Måske er det dumt og spørge, hvorfor ikke bare springe okkularet over og bruger et næsestykke som dette i stedet ?

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p200_TS-Adaptor-2-inch-to-T2—Focal-Adaptor.html

baekmand
        Deltager
          • Planet

Hej Dennis.

Det var jo lige sådan en fætter jeg er på udkik efter 🙂

Tak for hjælpen.

Hej Leif.

Grunden til jeg gerne vil skyde gennem okular er for at opnå den større forstørrelse når der skydes måne, sol og planeter.

Hvis jeg skyder direkte gennem min reflektor uden okular er det “bare” det samme som en 600mm tele f5, hvilke er helt fint for Deep sky objekter.

Bonus info på succesen….

Nu ser det ud til at mit autoguide kamera også gerne vil samarbejde (qcam 5L II).

Det bliver nogen spændene nætter her i sommeren/efteråret 😊

Tak for hjælpen til jer begge 👏🏻👏🏻

jakob.andersen
          Deltager
            • Super Giant

Kunne du ikke bruge en barlow til at opnå større forstørrelse?

landbo
            Deltager
              • Nova

baekmand wrote:

Hej Leif.

Grunden til jeg gerne vil skyde gennem okular er for at opnå den større forstørrelse når der skydes måne, sol og planeter.

Hvis jeg skyder direkte gennem min reflektor uden okular er det “bare” det samme som en 600mm tele f5, hvilke er helt fint for Deep sky objekter.

Bonus info på succesen….

Nu ser det ud til at mit autoguide kamera også gerne vil samarbejde (qcam 5L II).

Det bliver nogen spændene nætter her i sommeren/efteråret 😊

Ja der kan du få mere gain i “røret”. Har også prøvet det samme med en 5/4″ ditto. Gik dog hurtigt fra systemet igen, da det “kun” var en af SkyWatchers billige 10mm Pløssel, jeg kunne få plads til og samtidig opnå focus med. Opstillingen tegnede ikke på nogle måder særligt godt, så jeg måtte nedsvælgede det sure æble og samtidig forsøge at se glad ud, mens muldvarpen måtte frem i dagens skærende lys og “levere” et par Barlows af en rimelig kvalitet.

Ønsker dig mere held og lykke med opstillingen, end jeg opnåede dengang.

Ja, man kan altid finde et eller andet og øve sig på her om sommeren, men til foto er det kun Månebassen og et par planeter jeg syntes der er noget ved. Dertil er dit QCam nok mest velegnet. Landbo2016-06-22 20:25:33

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet '2 foto adapter' er lukket for nye svar.