150mm reflector + eq3-2 + tilbehør sælges – 2500kr

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT 150mm reflector + eq3-2 + tilbehør sælges – 2500kr

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 7 måneder siden af jjosefsen. This post has been viewed 960 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

jjosefsen
    Deltager
      • Moon

Grundet opgradering sælger jeg mit nuværende setup:
      Skywather Explorer 150p + Tube rings + Dove tail plate
      Skywatcher EQ3-2 + Dual motor opgradering (RA og DEC stepper motors) + Enhanced handset + Polar Scope

Ekstra udstyr:
      Skywatcher 6×30 Finder scope
      Starsharp Bahtinov fokus maske
      10mm Super Plössl Okular
      25mm Super-wide Okular
      2x Universal Barlow
      Seben Laser collimator
      2″ extension tube til fokuser (til DSLR fotografering)

Jeg har brugt setup’et til både visuelt, guided og unguided foto med DSLR.
      Monteringen er let at flytte rundt på og kunne også sagtens bruges som en billig skytracker til DSLR+Linse.
      Den medfølgende batteri pakke kan holde 6xC batterier, og giver mig 1-2 nætters drift i vinter temperaturer.

Bemærk dette er ikke et GOTO mount, men det kan guides via. ST-4 porten i håndterminalen.

El motorerne er ikke kun til astrofoto, de er også en stor fordel ved visuel observation,
      da man undgår at ryste hele teleskopet når man skal centrere objektet man observerer, og så følger den naturligvis selv objektet.

Jeg har selv forstærket alu tripod’en med ekstra vinge skruer, som giver en mærkbar øget stabilitet, specielt ved lange eksponeringer til astrofotografi.

Man kan med andre ord her få et komplet setup for den nette sum af 2500 afhentet, hvis den skal sendes finder vi sikkert også ud af det, men der kan være ekstra omkostninger involveret.
      Udstyret befinder sig i nærheden af Esbjerg.

mount1

mount2

teleskop1

teleskop2

Vedhæftninger:

Hans Holmgaard
      Deltager
        • Asteroid

har du mulighed for at sende en pm til mig

jjosefsen
        Deltager
          • Moon

Der har været et par henvendelser imens jeg var på ferie og “off the grid” så at sige..
          Så teleskopet er blevet solgt til den første der henvendte sig og bød prisen.

Tak for interessen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.