› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › 1100D eller 600D för modifiering?
- Dette emne har 41 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 8 måneder siden af allan_razz. This post has been viewed 661 times
-
ForfatterIndlæg
-
15. maj 2014 kl. 17:03 #118137
martinfDeltager- Main Sequence
Hmm, skrev ett svar som försvann.
Jag köpte trots allt en 1100D nu. Fick en bra deal!
Demo-ex, aldrig använd, full garanti för motsvarande 1320 dkr. Känns som en bra affär 🙂
15. maj 2014 kl. 18:24 #118141
holmDeltager- Super Giant
Martin tillykke – det är ett mycket bra pris – och ledsen vi sänka din tråd…men Jag tycker att information är viktigt ..
15. maj 2014 kl. 18:36 #118143
henrik.schneiderDeltager- Nova
Spændende hva du da får till 👍
15. maj 2014 kl. 19:47 #118146
Holm wrote: Martin tillykke – det är ett mycket bra pris – och ledsen vi sänka din tråd…men Jag tycker att information är viktigt ..
Jag tycker inte alls att ni sänker tråden – tvärtom! Bara bra med mycket information som kommer fram!
16. maj 2014 kl. 18:02 #118181
Ha ha, idag kom kameran och jag hann ta 2 bilder innan jag fick ett meddelande om “Err 20”.
Internet säger: “Error 20 is usually a problem with the mirror. Generally this requires service from a Canon Service Center.”
Glad att jag inte skickade den direkt för modifiering 😉
16. maj 2014 kl. 20:49 #118184
kennethkDeltager- Nova
Forresten Martin Fransson, du er ingen amatør, for noen utrolig flotte bilder på din hjemmeside
16. maj 2014 kl. 21:06 #118185
KennethK wrote: Forresten Martin Fransson, du er ingen amatør, for noen utrolig flotte bilder på din hjemmeside
Tack så mycket! Jag har fotograferat landskap ganska länge nu (15-20 år) så den biten behärskar jag ganska bra. Nu är det dags att ta steget ut i rymden 🙂
Astroscapes har jag kommit igång bra med tycker jag, men deep sky är svårt! Särskilt bildbehandligen.16. maj 2014 kl. 23:02 #118190
jonas.cDeltager- Super Giant
Ärligt talat Martin! Du klarar deep sky bra oxå – så du är ingen nybörjare på det området heller ….
Passar på att hålla med om att det är väldigt fina landskapsbilder du har på hemsidan.
/JonasJonas C 2014-05-16 23:05:46 16. maj 2014 kl. 23:06 #118192
Jonas C wrote: Ärligt talat Martin! Du klarar deep sky bra oxå – så du är ingen nybörjare på det området heller ….
/JonasDefiniera nybörjare Jag fick min AstroTrac i december förra året och sedan var det moln i stort sett hela vintern.
Jag har dock haft stor nytta av mina tidigare fotokunskaper (och min envishet). Jag ska snart lägga upp ett par bilder där man även ser mina första försök så ser ni att det inte var så lätt för mig heller
16. maj 2014 kl. 23:47 #118194
jonas.cDeltager- Super Giant
OK, som medioker landskapsfotograf från den analoga tiden lärde man sig vikten av detaljer och det är ju något som man har nytta av även vid astrofoto. Det kan vi vara överens om, eller hur? Jag tror kanske det gör det mer naturligt för dig att ta upp astrofoto – och få till det “rätt”.
/Jonas27. maj 2014 kl. 07:39 #118465
Jonas C wrote: OK, som medioker landskapsfotograf från den analoga tiden lärde man sig vikten av detaljer och det är ju något som man har nytta av även vid astrofoto. Det kan vi vara överens om, eller hur? Jag tror kanske det gör det mer naturligt för dig att ta upp astrofoto – och få till det “rätt”./Jonas
Jag håller helt med dig!
Nu har jag fått en ny (demo) kamera och har lämnat in den till Astrosweden för modifiering. Det ska bli väldigt spännande att få prova den till hösten!
6. juli 2014 kl. 13:08 #119449
allan_razzDeltager- Moon
Jeg ved godt at jeg kommer lidt sent ind i denne tråd men så at der var
spørgsmål om mørke tårer unde kraftige stjerner og da jeg bruger Canon
600D (ikke mod) kiggede jeg nogle af mine billeder efter for at se om det var
tilfældet med mit cam.
Jeg kunne ikke konstater dette efter gennen gang af nogle meget
kraftige stjerner(Plejaderne) men skal herved ikke udelukke at det kan
forekomme med et andet cam.
Allan
-
ForfatterIndlæg
- Emnet '1100D eller 600D för modifiering?' er lukket for nye svar.