1100D eller 600D för modifiering?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? 1100D eller 600D för modifiering?

• Dette emne har 41 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 8 måneder siden af allan_razz. This post has been viewed 661 times
Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Forfatter

martinf
    Deltager
      • Main Sequence

Hmm, skrev ett svar som försvann.

Jag köpte trots allt en 1100D nu. Fick en bra deal!

Demo-ex, aldrig använd, full garanti för motsvarande 1320 dkr. Känns som en bra affär 🙂

holm
      Deltager
        • Super Giant

Martin tillykke – det är ett mycket bra pris – och ledsen vi sänka din tråd…men Jag tycker att information är viktigt ..

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

Spændende hva du da får till 👍

martinf
          Deltager
            • Main Sequence

Holm wrote: Martin tillykke – det är ett mycket bra pris – och ledsen vi sänka din tråd…men Jag tycker att information är viktigt ..

Jag tycker inte alls att ni sänker tråden – tvärtom! Bara bra med mycket information som kommer fram! Thumbs%20Up

martinf
            Deltager
              • Main Sequence

Ha ha, idag kom kameran och jag hann ta 2 bilder innan jag fick ett meddelande om “Err 20”.

Internet säger: “Error 20 is usually a problem with the mirror. Generally this requires service from a Canon Service Center.”

Glad att jag inte skickade den direkt för modifiering 😉

kennethk
              Deltager
                • Nova

Forresten Martin Fransson, du er ingen amatør, for noen utrolig flotte bilder på din hjemmeside

martinf
                Deltager
                  • Main Sequence

KennethK wrote: Forresten Martin Fransson, du er ingen amatør, for noen utrolig flotte bilder på din hjemmeside

Tack så mycket! Jag har fotograferat landskap ganska länge nu (15-20 år) så den biten behärskar jag ganska bra. Nu är det dags att ta steget ut i rymden 🙂
                  Astroscapes har jag kommit igång bra med tycker jag, men deep sky är svårt! Särskilt bildbehandligen.

jonas.c
                  Deltager
                    • Super Giant

Ärligt talat Martin! Du klarar deep sky bra oxå – så du är ingen nybörjare på det området heller ….Wink
                    Passar på att hålla med om att det är väldigt fina landskapsbilder du har på hemsidan.Clap
                    /Jonas

Jonas C2014-05-16 23:05:46

martinf
                    Deltager
                      • Main Sequence

Jonas C wrote: Ärligt talat Martin! Du klarar deep sky bra oxå – så du är ingen nybörjare på det området heller ….Wink
                      /Jonas

Definiera nybörjare Wink Jag fick min AstroTrac i december förra året och sedan var det moln i stort sett hela vintern.

Jag har dock haft stor nytta av mina tidigare fotokunskaper (och min envishet). Jag ska snart lägga upp ett par bilder där man även ser mina första försök så ser ni att det inte var så lätt för mig heller LOL

jonas.c
                      Deltager
                        • Super Giant

OK, som medioker landskapsfotograf från den analoga tiden lärde man sig vikten av detaljer och det är ju något som man har nytta av även vid astrofoto. Det kan vi vara överens om, eller hur? Jag tror kanske det gör det mer naturligt för dig att ta upp astrofoto – och få till det “rätt”.
                        /Jonas

martinf
                        Deltager
                          • Main Sequence

Jonas C wrote: OK, som medioker landskapsfotograf från den analoga tiden lärde man sig vikten av detaljer och det är ju något som man har nytta av även vid astrofoto. Det kan vi vara överens om, eller hur? Jag tror kanske det gör det mer naturligt för dig att ta upp astrofoto – och få till det “rätt”./Jonas

Jag håller helt med dig!

Nu har jag fått en ny (demo) kamera och har lämnat in den till Astrosweden för modifiering. Det ska bli väldigt spännande att få prova den till hösten!

allan_razz
                          Deltager
                            • Moon

Jeg ved godt at jeg kommer lidt sent ind i denne tråd men så at der var

spørgsmål om mørke tårer unde kraftige stjerner og da jeg bruger Canon

600D (ikke mod) kiggede jeg nogle af mine billeder efter for at se om det var

tilfældet med mit cam.

Jeg kunne ikke konstater dette efter gennen gang af nogle meget

kraftige stjerner(Plejaderne) men skal herved ikke udelukke at det kan

forekomme med et andet cam.

Allan

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
                          • Emnet '1100D eller 600D för modifiering?' er lukket for nye svar.