10min first light

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER 10min first light

• Dette emne har 12 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af petrus. This post has been viewed 321 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

petrus
      • Main Sequence

Hejsa

en exponering med mit nye qcam2pro,mere blev det ikke til pga skyerCryfor h–kan vi snart få noger astrovejr,en pelican i stormvejr og kraftig månelys Big%20smile10min 1 ekspo.Så jeg må ud igen og skyder flere når vejret tillader det.http://i85.photobucket.com/albums/k75/solskindsky/peli-1o-min.jpg?t=1226446953

petrus2008-11-12 01:15:42

k_holst
      Deltager
        • Nova

Hej Peder.

Tillykke med first light. Det ser godt ud!

Når du får mulighed for at prøve det lidt mere, bliver du nødt til at komme med en lille anmeldelse – Qcam2 VS DSI III.

Ønsket om bedre vejr kan jeg godt tilslutte mig -Holder ferieDead

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Godt gået Peder, når man tænker på vejret og månen var fuld, så er det virkeligt godt gået.

Du har fine runde stjerner selv om vinden gjorde hvad den kunne, og selv om månen fjerner næsten alt kontrast er der meget med af den fugl.

petrus
            • Main Sequence

Tak skal i have,storm og fuldmåne,regnbyger ja det er ikke de gode testforhold,men jeg

må sige at det er et super kamera,der er ikke brugt darks og foto er har fået et stort skud levels,den kølede på -12jeg ved ikke om det er en fordel at gå længere ned med temp.gain var 25 offset115,skal lige have fundet den rigtige afstand til 0,8 reducer.

Forsat god ferie KimWinknu ser vi vel snart nogle dsiIII foto

petrus2008-11-12 08:51:04

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Peder – Tjek min post under teknik som handler om noget test af darks, der kan du også se forskellen på mellem -5 og -35!

petrus
                • Main Sequence

God test Michael,de ha foto er nyt for mig i fotobehandling spøjst,man forstår bedre det kaldes smaldbåndsfiltre meget info på lidt plads,her er en ny behandling af den ene eskpo,

petrus2008-11-13 00:21:25

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Se se, der kom det jo, flot. Det var lidt synd at al den info ikke kom med Clap

petrus
                    • Main Sequence

Digital development(DDP) Smiledet rykker,har ikke brugt det før,

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Peder du skal bare gøre en ting hvis det er DDP i MaxIm, nemlig bruge User filter og sætte det således:

petrus
                        • Main Sequence

Du er jo blevet et helt astroleksikon Michael Thumbs%20Up, det er godt for os nybegyndere,jeg har

anvendt DDP i Nebulosity.

petrus2008-11-13 12:57:39

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Oki den er lidt anderledes da den netop ikke som standard oplægger en gang sharping.

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Flot Peder, fantastisk med de små stjerner, det har jeg aldrig formået endnu.

petrus
                              • Main Sequence

Hejsa Tommy

Tak , ja det er lange subs der skal til,+ mange af dem lol ,men det er jo heldigvis kun med en 80mm med 0,8xreducer flattener.
                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet '10min first light' er lukket for nye svar.