0.63 focal reducer mærke

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? 0.63 focal reducer mærke

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af clauskaf. This post has been viewed 702 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

skute
    Deltager
      • Asteroid

Hej alle sammen.
      Jeg har lige et lille spørgsmål jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med.
      Det handler om der skulle være forskel eller ulemper om at bruge en Meade .63 focal reducer frem for en Celestron når det skulle bruges på en Celestron C8?
      Og jo … det var min første post.
      Fortsat god dag.

Bryan.

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Jeg kan ikke forstille mig at der kan være den storem forskel, de kommer sikkert fra den samme fabrik i fjernøsten Der var tidligere den mikroskopiske forskel på en Meade 8″ og en Celestron 8″ at Celestron havde en FAST F-værdi hvorimod Meade kunne variere lidt. Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet og i dit tilfælde irrelevant.

Hilsen Claus

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

ClausKAF wrote: Jeg kan ikke forstille mig at der kan være den storem forskel, de kommer sikkert fra den samme fabrik i fjernøsten Der var tidligere den mikroskopiske forskel på en Meade 8″ og en Celestron 8″ at Celestron havde en FAST F-værdi hvorimod Meade kunne variere lidt. Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet og i dit tilfælde irrelevant.

Hilsen Claus

Dvs at gamle Celestron 8″ SCT ikke fokuserer ved at flytte hovedspejlet ??

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

De gamle Celestron SCT’ere fokuserer også ved hjælp af flytbart hovedspejl, så hvor opfattelsen af, at de havde fast f/forhold og Meades var variabelt, har jeg ingen idé om, hvor kommer fra. Jeg har heller aldrig hørt om det, før nu.

Thomas, Bornholm

skute
            Deltager
              • Asteroid

Ok, mange tak for hjælpen som jeg forstår ved at der ikke skulle være nævneværdig forskel.
              Det lyder alt sammen meget fint. Jeg køber linsen og satser på det funker.

Bryan.

clauskaf
              Deltager
                • Nova

Jeg var måske heller ikke helt præcis: Brændvidden på Celestron var fast C8: 2000mm Hvorimod den kunne variere en smule på Meade

clauskaf
                Deltager
                  • Nova

Hvor den var optimal til uendelig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet '0.63 focal reducer mærke' er lukket for nye svar.