Ønskes – Shoestring DSUSB

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Ønskes – Shoestring DSUSB

• Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 6 måneder siden af kubach. This post has been viewed 765 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

kubach
    Deltager
      • Super Giant

Hej,

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en ny laptop med Win-7. Det er jo sådan med disse nymodens maskiner, at der ingen seriel port er at finde. Jeg har før kørt med Dslrfocus på en win 2000 366mHz maskine men programmet kører ikke med en USB -> seriel adapter og Win 7 – ØV….!

Er der en af jer der ligger inde med en shoestring DSUSB de gerne vil af med Embarrassed så jeg kan køre mit 350d på min nye maskine (Med Nebulosity)

Anonym
        • Nova

Nebulosity og USB til serial converter virker fint med 350D her.

kubach
        Deltager
          • Super Giant

Hej Madsen,

Hvordan ser dit setup ud :

1. Under properties og “dslr long exposure adapter”. Hvad har du som com port?

2. Hvilken løsning bruger du fra seriel porten til dit 350d (mit er med optocoupler)

3. Hvilker usb til seriel adapter bruger du?

Hvis jeg kunne blive fri for at skulle købe en DSUSB ville da være skønt!

ovec
          Deltager
            • Giant

Hej Mark

Jeg har en DSUSB hvis du er interesseret. Den er kun brugt en halv sæson.

Jeg har givet 700 kr for den. Du skal få den for 400 kr incl. forsendelse.

Mvh

Ove

kubach
            Deltager
              • Super Giant

OveC

PM sendt..!

Anonym
                • Nova
                1. Under properties og “dslr long exposure adapter”. Hvad har du som com port?

Den som USB til seriel er sat til. Sommetider skifter det når man sætter den i en anden USB port…

2. Hvilken løsning bruger du fra seriel porten til dit 350d (mit er med optocoupler)

PAS! Det var et kabel jeg købte af en Tysker som solgte det med DSLR Focus for nogle år siden.

3. Hvilker usb til seriel adapter bruger du?

Jeg har flere forskellige mærker, jeg mener jeg plejer at bruge en “TrendNet” til long exposure DSLR kabelet.

PS Denne besked ser fin ud under “Vis kladde” men i forum mangler der en “quote-box”!
                madsen2010-08-19 14:24:00

kubach
                Deltager
                  • Super Giant

Madsen,

Jeg har gjort lige som du selv siger i punkt 1. Så det kunne være min driver til usb-seriel der ikke er egnet til formålet.

Jeg har valgt at købe OveC’s DSUSB.
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Ønskes – Shoestring DSUSB' er lukket for nye svar.