› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Ønske om udtrædelse af forum.
- Dette emne har 133 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 11 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 3909 times
-
ForfatterIndlæg
-
25. marts 2015 kl. 20:16 #130909
mejerDeltager- Super Nova
Torben Taustrup wrote: Hej folkens
Der er nok nogen fra AsfoTeam som læser med. Jeg kender kun navnet på en af gruppens
medlemmer ud over Johannes. Jeg håber, at I kan tage jer af Johannes – lige nu er det hans
ve og vel som ligger mig mest på sinde.mvh
TorbenDer blev jeg lige en kende bekymret, hvad mener du med hans ve og vel bekymre dig?? har Johannes sendt en mail eller lignende til dig, som giver anledning til din bekymring??????
25. marts 2015 kl. 21:39 #130912
Henrik PerssonDeltager- Planet
Hej alle,
Jeg kender ikke Johannes personligt, men udfra hans indlæg gennem årene, er det mit indtryk at han er en meget ærekær person. Og hvis det er rigtigt, kræver det ikke at man er psykolog for at forstå, hvilket pres han er under lige nu. Hvis det var mig, ville jeg have det meget dårligt.
I denne sag er der kun tabere og jeg mener, at det nu er på tide at vi stopper person diskussionen og kommer videre.
25. marts 2015 kl. 22:16 #130915
mortenbDeltager- Super Giant
Beklager, men der er altså rigtigt mange vindere. Nemlig alle dem, der ikke længere behøver at være flove over deres præstationer med kamera og teleskop. Vindere der nu kan være glade for – og stolte af deres præstationer og ikke længere behøver stå i skyggen af en løgn !
25. marts 2015 kl. 22:38 #130916
Henrik PerssonDeltager- Planet
Og det vandt du indlæg nummer 1, Morten. Du vinder ikke mere ved at fortsætte diskussionen.
25. marts 2015 kl. 23:15 #130917
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Henrik,
Jeg synes bestemt ikke, at hverken Johannes eller nogen anden skal “brændes på bålet” eller forfølges. Men der er efter min opfattelse ikke tale om en hetz eller lign. mod Johannes i denne kedelige sag.
Der
er blevet efterspurgt af rigtig mange, at Johannes ligger alle kortene
på bordet og fortæller hvilke billeder han har forfalsket.
Før dette er sket vil denne sag ikke lægge sig. Der vil altid hænge en mistanke over Johannes og hans billeder.For Johannes egen skyld, synes jeg han skulle tage og komme ud af sit flyverskjul.
Jeg
synes virkelig, at det er rimeligt, at vores forsamling af
amatør-astronomer, som Johannes i den grad har bedraget og des lige
hoveret overfor, får og har mulighed for at diskutere denne skandale.Husk at Johannes for få dages siden havde travlt med at anklage Knud for at misbruge hans billede af rosette-tågen, så det er ikke fordi Johannes selv holder sig tilbage.
Det er absolut også kritisabelt, at Knud ikke har styr på hvilke billeder han bruger, men Knud-sagen er ellers uden sammenligning, da det sker pga uheld/sjusk og i øvrigt lægger Knud sig fladt på maven og undskylder offentligt !Men Johannes der imod, han har forsætligt og gentagne gange produceret sine fuske-billeder.
Publiseret dem her og solet sig i hæder. Og ofte ganske kraftigt skældt ud på de få der har turde kritisere hans billeder.
Ikke nok med det, så har ham deltaget i konkurrencer med sine billeder, fået dem publiceret i blade.
Og vinderbilledet M45 gav den meget omtalte observationstid, der har en ikke helt lille kontant værdi.Dem der synes, at det er synd for Johannes, I må meget undskylde !!
Men den her sag er simpelthen for stor til, at den bare kan dysses ned, gemmes væk og glemmes !!!Der er jo ingen der direkte sviner manden til. Det er blot sandheden der omtales.
Og sandheden er jo som bekendt ilde hørt hos nogen…Men Johannes, det er lige som en rodbehandling hos tandlægen.
Det skal gøre ondt før det blir godt igen.
Kom nu ud af busken og bekend kulør. Kryb til korset, det er eneste udvej.25. marts 2015 kl. 23:32 #130922
morten.brixDeltager- Super Giant
Lars Malmgren wrote: Men Johannes, det er lige som en rodbehandling hos tandlægen.Det skal gøre ondt før det blir godt igen.Kom nu ud af busken og bekend kulør. Kryb til korset, det er eneste udvej.
Lars, det hjælper ikke at krybe til korset. Johannes ved godt hvad han har lavet og han er formodentlig klar over konsekvenserne. Ud fra tidligere billeder (uden SNYD) at dømme, er Johannes en GLIMRENDE billed behandler og astro fotograf. Hvis nu Johannes havde været mindre kontant og arrogant i sine kommentar til andres billeder, så havde der måske været en chance…….
Jeg ved godt at man bare kan lade være, med at læse disse indlæg….
Men jeg vil give Henrik ret.
Admin på sitet her, bør skære igennem hvad angår retningslinjer og denne tråd.
25. marts 2015 kl. 23:40 #130924
Morten Brix wrote:
Lars, det hjælper ikke at krybe til korset. Johannes ved godt hvad han har lavet og han er formodentlig klar over konsekvenserne.
—Admin på sitet her, bør skære igennem hvad angår retningslinjer og denne tråd.
Men al respekt, i har jeres gode ret til jeres mening
Ligesom jeg har til min.Men hvad er konsekvensen Morten?
At vi fejer sagen ind under gulvtæppet og glemmer den fordi det er synd for manden??
En voksen mand, som har vidst hvad han foretog ?Hvilke retningslinjer er det du henviser til ?
25. marts 2015 kl. 23:43 #130925
jonas.cDeltager- Super Giant
Jag instämmer helt och fullt!
Jag tror Johannes lider av vad han gjort men kan vi kanske sätta stopp för detta nu?
Vi är amatörastronomer som inte lever på detta. Ett stort fel har begåtts. Fine med det men nu går vi vidare.
/JonasHenrik Persson wrote: Hej alle,
Jeg kender ikke Johannes personligt, men udfra hans indlæg gennem årene, er det mit indtryk at han er en meget ærekær person. Og hvis det er rigtigt, kræver det ikke at man er psykolog for at forstå, hvilket pres han er under lige nu. Hvis det var mig, ville jeg have det meget dårligt.
I denne sag er der kun tabere og jeg mener, at det nu er på tide at vi stopper person diskussionen og kommer videre.
Jonas C 2015-03-25 22:46:36 25. marts 2015 kl. 23:51 #130926
morten.brixDeltager- Super Giant
Men hvad er konsekvensen Morten?
Konsekvensen er i dette tilfælde at ingen vil tage Johannes seriøst igen, hvad angår astrofoto.
At vi fejer sagen ind under gulvtæppet og glemmer den fordi det er synd for manden??
Ikke synd for manden, men for at komme videre med noget konstruktivt.
En voksen mand, som har vidst hvad han foretog ?
Som jeg skriver, jeg tror godt han ved hvad han lavede.
Hvilke retningslinjer er det du henviser til ?
De retningslinjer der foreslås og vedtages. (god Etik)
Det var nu ikke for at starte en diskussion mere…..
Morten Brix 2015-03-25 22:51:48 25. marts 2015 kl. 23:59 #130929
store.bjoernDeltager- Giant
@ Lars
Der har været, om ikke andet forbigående, begået tillægsord af manden, dog slettet, og godt for det.
Summen af forargelse må efterhånden være opgjort i denne tråd. At remse alle punkterne op igen og igen bliver jo til sidst hetz. Og konsekvenserne kan potentielt skyde langt over det mål af straf/konsekvens, som den enkelte her mener er retfærdigt.
At føre tråden over i en mere fremadrettet konstruktiv retning er hverken at dysse ned eller glemme. Der er da ingen her, der vil glemme denne sag…
26. marts 2015 kl. 00:02 #130930
Jamen jeg forstår såmænd helt fint jeres pointe
Helt praktisk, hvad gør vi så nu?
Der ligger stadig en masse af Johanneses billeder her på forum, som folk kan søge sig frem til.
Nytilkommere kan være ganske uvidende om denne sag om få uger, når tråden er røget langt ned af listen.Skal disse (sandsynligvis og for visse helt sikkert) fusker-billeder blive liggende på Astro-Forum, så nye kan beundre dem i den tro, at der er tale om ægte “hjemme-lavede” billeder ?
Skal der indsættes en advarsel og tråden med billedet låses?
Eller skal de helt slettes ?Ok, du talte om nye foreslåede retningslinjer.
Jeg er ikke bekendt med, at de skulle være vedtaget?
Der synes at være både for og imod. (jeg ved ikke lige hvor jeg selv står i det spørgsmål)26. marts 2015 kl. 00:05 #130931
store.bjoernDeltager- Giant
God pointe, Lars. “Hvad gør vi med alle Joh.s billeder?”
Man kunne jo sige, at alle de billeder han ikke kommenterer på slettes, netop for ikke at give et falsk indtryk af, hvad amatørastronomi er.
Store Bjørn 2015-03-25 23:07:51 26. marts 2015 kl. 00:08 #130932
Store Bjørn wrote: At remse alle punkterne op igen og igen bliver jo til sidst hetz.
Det synes jeg heller ikke, at jeg lægger op til.
Jeg mener blot, at hvis der stadig sidder noget, der måtte have behov for at give sin mening til kende i denne sag, så skal de kunne det.De “forbigående, begået tillægsord af manden” ved jeg ikke hvad er!?
Hvis det er noget der er slettet, så har jeg ikke nået at se det.
Men min generelle opfattelse af tråden her er, at folk har ytret sig yderst (!) behersket og pænt i forhånd til skandalens størrelse.26. marts 2015 kl. 00:14 #130933
nightskyDeltager- Neutron star
Det går stærkt her, ville egentlig blot kommentere Morten Brix relevante kommentar, så “here goes”
Morten Brix wrote: Ud fra tidligere billeder (uden SNYD) at dømme, er Johannes en GLIMRENDE billed behandler og astro fotograf.
Hvad er det for billeder? hvor langt skal vi tilbage for at vi er sikker på der ikke er snyd? Man kan
nemt få lyst til at stille spørgsmål til rigtig mange billeder fra hans portfolie på astrobin, her
på forum, billeder taget fra hans observatorium og fra Vogelsberg. Hvis man hiver rigtig i håndtagene
i PhotoShop, vil man på nogle se noget der ligner adskillige lag og kanter, spikes på stjerner
optaget med en refraktor, farvetoner som forsvinder ved en kant m.v.Set i lyset af det der er afsløret vil jeg mene man skal være forsigtig med vurdere kvaliteten af
dette arbejde. Jeg håber da inderligt at det er godt håndværk, men jeg må samtidig også
indrømme at den nye erfaring gør at jeg ser mange advarselslamper, i hvert fald tilbage til
slutningen af 2013.Så indtil alt andet er bevist vil jeg ikke kalde ham en dygtig astrofotograf. Dygtig billedbehandler,
muligvis. (det har han jo næsten bevist)Desværre er det jo en enorm opgave at bekræfte eller afkræfte sin tvivl for hvert enkelte
billede og nok ikke arbejdet værd. Iflg. manden selv er lånt lidt her og der på nogle bestemte
typer billeder. I tilfældet M1 også mere end lige farvekorrektion og små detaljer, her tog han
hele copyright teksten med.26. marts 2015 kl. 00:15 #130934
gingeDeltager- Giant
Jeg synes man skal slette bilder så lenge man ikke har en liste over hva som er dopet og hva som ikke er det. Det ligger for øvrig også bilder ute og reklamerer for teleskop på Teleskop-Express.de, som det også kan stilles spørsmål ved så lenge man ikke har en liste over hva som er juksebilder:
mvh Ginge
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Ønske om udtrædelse af forum.' er lukket for nye svar.