øjnene.

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af johnni. This post has been viewed 848 timesgade. This post has been viewed 848 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle.

Jeg var lige ude, og foretage nogle kalibreringer på monteringen.

Da det var overstået, brugte jeg lidt tid på at surfe rundt på himlen. Kiggede på Dumbbell (M27). igennem mit 26mm Super Plössel, forstørrelse 137x.

Et flot syn. Herefter kiggede jeg ind i pc skærmen (hvidt lys), og herefter i okularet igen. Så kunne jeg ikke se en pind. Det tog ca 10 minutter før øjet havde vænnet sig så meget til mørket igen, at jeg kunne se tågen.

Der kan man se, hvor vigtigt det røde lys er, hvis man behøver lys.

Mejer

mr.mox
        • Nova

Jeg har sat fire lag rød cellofan over min skærm, og skruer godt ned for lyset. Det virker!

mejer
        Deltager
          • Super Nova

I skytool 3, sidder der rød lys funktion, som bevirker alle de andre programmer.

Mejer

sten
            • Giant

Takk for tipset, Mr. Mox

Mvh Sten

grete
              • Moon

Hei

Jeg har lastet ned et lite program som jeg bruker på min laptop når jeg er ute med teleskopet. det heter RedScreen å virker på XP og Vista kan lastes ned gratis i fra

et fint lite program

johnni.gade
                • Giant

Minder mig om hvorfor man altid observerer månen som det sidste.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'øjnene.' er lukket for nye svar.