Svar til: Er det tid til at sige farvel til dette forum?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Er det tid til at sige farvel til dette forum? Svar til: Er det tid til at sige farvel til dette forum?

steenkh
Deltager
    • Planet

Jeg kan ikke forstå hvorfor nogen skulle have noget imod Bjarnes indlæg om den nyeste forskning. Hvis man ikke føler det relevant, kan man jo bare lade være med at læse det. Hans indlæg er trods alt samlet i underfora som man kan springe over.

Det der gør at Bjarnes indlæg fylder så meget, er at så få andre skriver noget. Der er ingen der forhindrer amatørastronomerne i at skrive det samme indlæg som før i tiden, men det sker åbenbart ikke. Folk her er åbenbart mere interesserede i at brokke sig end at få det til at fungere. Og åbenbart er det en speciel torn i øjet at Bjarnes påståede irrelevante indlæg er på engelsk! Jeg har fuld sympati med mennesker der ikke kan engelsk, men at de så åbenbart hellere ønsker at indlæggene ikke bliver bragt, i stedet for at ignorere dem, det kan jeg ikke forstå.

Fragmenteringen af de danske astronomi-fora virker på mig som meningsløs, fordi vi er trods alt ikke så mange, og det må trods alt være bedre at have et forum der har solid finansiel understøttelse og mulighed for at trække flere personer ind i arbejdet, frem for et forum der er personafhængigt og når som helst kan forsvinde – hvis der sker denne person noget. Det er mit indtryk at de tekniske problemer er løst, eller kan løses. Jeg er selv ikke så tilfreds med forummet som det er, men det er altså det forum jeg har været med i i årevis.