Svar til: Rækkefølge – hvordan?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Rækkefølge – hvordan? Svar til: Rækkefølge – hvordan?

biberadm
Admin
    • Main Sequence

Men når jeg går ind i en tråd, ville jeg gerne havde sidste indslag i toppen, sådan at når jeg læser mig ned igennem tråden kommer tilbage i historien.
    Idag hoppes der godt nok automatisk nedd til sidste indslag, og det kan jo bruges, personligt syndes jeg bare bedre om den skitserede model.

Jeg har haft præcis den samme undren over, at man skal igennem stabler af indlæg for at komme til den sidste. Men som med så mange andre mærkværdigheder i dette og andre forum-systemer, så viser det sig alligevel, at de gode mennesker, der har brugt årevis af deres liv på at forfine disse systemer, faktisk har tænkt over tingene.

Fx er der et praktisk problem i at indeksere siderne i lange tråde, hvis hvert eneste indlæg skal ligge først og derme ændre i den bladrefunktion, der allerede ligger dér. I dag kunne det nok have været løst på en smart teknisk måde, men mange af disse konventioner, er jo også født i langt mindre avancerede systemer. Og så hører det vel også til historien, at mange tråde er ikke så lange, og så kan det faktisk være smart, at man får begyndelsen med i kronologisk orden, så man ikke begynder at skrive om noget, som allerede har været vendt tidligere i tråden.

Men man kan vist argumentere for begge modeller. Så jeg tror vi ender med, at det også er blevet en konvention, der har vist sig at fungere selv om den ikke er top-optimal i alle situationer.

(Husk at når man på forsiden klikker på alderen på det seneste indlæg ud for et givet forum, så bliver man sendt direkte hen på dette seneste indlæg nederst i tråden!)

Dette er min nye signatur. xx